VW Volkswagen Passat CC 2.0TDI CBBB 170KM – cofnięcie aktualizacji sterownika silnika

Po aferze spalinowej silniki diesla grupy Volkswagen Audi Seat Skoda Porsche głównie 1.6TDI, 2.0TDI, 3.0TDI i nie tylko są stale i na siłę optymalizowane oprogramowaniem w celu zmniejszenia emisji szkodliwych substancji. Po ostatnich aktualizacjach serwisowych mają z tego powodu problemy. Problemy dotyczą między innymi częstszego wypalania się filtra cząstek stałych (DPF), szybszego zapychania się filtra, przybywania oleju, uszkadzania się zaworów recyrkulacji spalin (EGR), spadków mocy, momentu obrotowego, większego spalania i jeszcze kilku innych problemów związanych też z naturalnym zużyciem podzespołów, które po aktualizacji nagle przestają idealnie funkcjonować.

W przykładowym Volkswagenie CC z 2010 roku nie było robionej żadnej aktualizacji aż do czasu kiedy trafił na serwis i sterownik silnika został zaktualizowany najnowszym oprogramowaniem. Po aktualizacji pojawiły się drgania w niskim zakresie obrotów oraz częstsze wypalanie się filtra cząstek stałych (DPF). Zapadła decyzja o aktualizacji wstecznej. Po aktualizacji wstecznej o jeden poziom nadal z wersją 99xx problem występował nadal, drugi poziom wstecz jeszcze wersji 99xx również powodował problemy ale w mniejszym stopniu. Dopiero cofnięcie o trzy poziomy aktualizacji do wersji 61xx wyeliminowało problem.

Pozostałe realizacje Volkswagen