Modyfikacja i obsługa układów paliwowych i zapłonowych, silników benzynowych oraz diesla. W niektórych jednostkach silnikowych fabryczny układ paliwowy jest bardzo wydajny, ale są też takie, które wymagają sporej ingerencji żeby uzyskać zamierzone cele. Można u nas również nabyć poszczególne części.

– obsługa fabrycznych układów paliwowych benzyna i diesel
– modyfikacja wkładów wysokiego i niskiego ciśnienia HPFP LPFP
– przerabianie koszy paliwowych
– montaż wydajniejszych cewek zapłonowych
– dobór zimniejszych świec zapłonowych
– adaptacja wydajniejszych wtryskiwaczy benzyna diesel
– adaptacja mechaniczna i elektroniczna wydajniejszych pomp CR CP3 2.0TDI

Przykład regenerowanego układu paliwowego (wtryskiwaczy) w silniku V10 5.2FSI grupy VAG Audi S6 C6 oraz S8 D3. Układy te są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenie (podobnie jak w silnikach diesla).
Zaniedbanie układu przez rzadkie wymienianie filtra skutkuje przede wszystkim spadkiem mocy, a jeszcze bardziej momentu obrotowego. Jest to spowodowane wysokim ciśnieniem paliwa (co nie objawia się tak jak układach MPI – wtrysk wielopunktowy).

Występują często już spotykane silniki z dwoma układami jednocześnie FSI i MPI. O takowe układy również trzeba dbać.

Montaż i adaptacja wydajniejszych wtryskiwaczy MPI i FSI (starszej i nowszej generacji). Dostępne u nas różne wydajności.

Montaż wydajniejszych pomp paliwa LP (tych do zbiornika paliwa) oraz wkładów AutoTech HP (pomp wysokiego ciśnienia), jak i wkład pompy zwiększają wydajność o 50% samej pompy HPFP. Żeby uzyskać jeszcze większą moc trzeba zastosować wydajniejszą pompę LPFP (w zbiorniku) i odpowiednio zmodyfikować kosz pompy.

Wydajniejsze cewki zapłonowe oraz zimniejsze świece są niezbędne przy osiąganiu wysokich mocy.

W zależności od poziomu modyfikacja oraz mocy trzeba odpowiednia dobrać świece o odpowiedniej ciepłocie.

Adaptacja wydajniejszych wtryskiwaczy CR dla silnika 2.0TDI grupy VAG. Przy montażu stosujemy zawsze nowe podkładki oraz śruby mocujące żeby mieć gwarancję niezawodności.

Obsługa wtryskiwaczy CR dla silników 2.0 3.0 4.0 4.2TDI grupy VAG. Niewiele warsztatów czy serwisów wie, że wraz z przebiegiem wypalają się podkładki pod wtryskiwaczami co doprowadza do nieszczelności i spadku kompresji, w wyniku czego powstaje rozbieżność korekcji na cylindrach. W niektórych przypadkach mało profesjonalny warsztat/serwis diagnozuje uszkodzenie, lub nieprawidłowe działanie wtryskiwaczy, a co za tym idzie – niepotrzebna i kosztowna regeneracje wtryskiwaczy. Podkładki wypalają się z różnych stron (od strony głowicy lub strony wtryskiwacza) W przypadku wypalenia od strony głowicy trzeba użyć frezu do wyrównania powierzchni. W drugim przypadku koniecznie trzeba sprawdzić nakrętkę wtryskiwaczy i najczęściej kończy się jej wymianą lub szlifowaniem o ile się najadę.

Przykład awaryjnej pompy CP4 występującej w silnikach 2.0TDI oraz 3.0TDI II generacji grupy VAG. Opiłki z pompy uszkadzają wtryskiwacze i zanieczyszczają cały układ paliwowy (również ze zbiornikiem paliwa). Regularna rewizja przy serwisie olejowym regulatora ciśnienia paliwa w pompie może uratować całość, gdy w porę zostanie to trafnie zdiagnozowane. W przypadkach, gdy jest za późno konieczna jest:

– wymiana pompy na nową lub regenerowaną
– regeneracja wtryskiwaczy
– czyszczenie zbiornika
– czyszczenie kosza pompy w zbiorniku paliwa
– wymiana przewodów paliwowych
– czyszczenie listwy wysokiego ciśnienia
– wymiana regulatora listwy CR