Modyfikacja i obsługa układów paliwowych, silników benzynowych oraz diesla. W niektórych jednostkach silnikowych fabryczny układ paliwowy jest bardzo wydajny, ale są też takie, które wymagają sporej ingerencji by uzyskać zamierzone cele.
– obsługa fabrycznych układów paliwowych benzyna i diesel
– modyfikacja wkładów wysokiego i niskiego ciśnienia HPLP
– adaptacja wydajniejszych wtryskiwaczy benzyna diesel
– adaptacja mechaniczna i elektroniczna wydajniejszych pomp CR 1.6/2.0TDI
Przykład regenerowanego układu paliwowego (wtryskiwaczy) dla silnika V10 5.2FSI grupy VAG Audi S6 C6 oraz S8 D3. Układy te są bardzo wrażliwe na zanieczyszczenie (podobnie jak w silnikach diesla).
Zaniedbanie układu przez rzadkie wymienianie filtra skutkuje przede wszystkim spadkiem mocy, a jeszcze bardziej momentu obrotowego. Jest to spowodowane wysokim ciśnieniem paliwa (co nie objawia się tak jak układach MPI – wtrysk wielopunktowy).
Występują często już spotykane silniki z dwoma układami jednocześnie FSI i MPI. O takowe układy również trzeba dbać.
Montaż i adaptacja wydajniejszych wtryskiwaczy MPI i FSI (starszej i nowszej generacji). Dostępne u nas różne wydajności.
Montaż wydajniejszych pomp paliwa LP (tych do zbiornika paliwa) oraz wkładów AutoTech HP (pomp wysokiego ciśnienia), jak i wkład pompy zwiększają wydajność o 50% samej pompy HP. Żeby uzyskać jeszcze większą moc trzeba zastosować wydajniejszą pompę LP (w zbiorniku) i odpowiednio zmodyfikować kosz pompy.
Adaptacja wydajniejszych wtryskiwaczy CR dla silnika 2.0TDI grupy VAG. Przy montażu stosujemy zawsze nowe podkładki oraz śruby mocujące żeby mieć gwarancję niezawodności.
Obsługa wtryskiwaczy CR dla silników 3.0TDI grupy VAG. Niewiele warsztatów czy serwisów wie, że wraz z przebiegiem wypalają się podkładki pod wtryskiwaczami co doprowadza do nieszczelności i spadku kompresji, w wyniku czego powstaje rozbieżność korekcji na cylindrach. W niektórych przypadkach mało profesjonalny warsztat/serwis diagnozuje uszkodzenie, lub nieprawidłowe działanie wtryskiwaczy, a co za tym idzie – niepotrzebna i kosztowna regeneracje wtryskiwaczy.
Przykład awaryjnej pompy CP4 występującej w silnikach 2.0TDI oraz 3.0TDI II generacji grupy VAG. Opiłki z pompy uszkadzają wtryskiwacze i zanieczyszczają cały układ paliwowy (również ze zbiornikiem paliwa). Regularna rewizja przy serwisie olejowym regulatora ciśnienia paliwa w pompie może uratować całość, gdy w porę zostanie to trafnie zdiagnozowane. W przypadkach, gdy jest za późno konieczna jest:

– wymiana pompy na nową lub regenerowaną
– regeneracja wtryskiwaczy
– czyszczenie zbiornika
– czyszczenie kosza pompy w zbiorniku paliwa
– wymiana przewodów paliwowych
– czyszczenie listwy wysokiego ciśnienia
– wymiana regulatora listwy CR