Układ SCR Adblue / SDPF

Naprawiamy układy Adblue, a w przypadku przygotowania samochodu do motor-sportu usuwamy je całkowicie elektronicznie i w razie potrzeby również fizycznie.

SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) jest to system oczyszczania spalin przeznaczony do redukcji tlenków azotów w emitowanych spalinach. Jest on złożony z układu czujników i aparatury sterującej katalizatorem spalin w układzie wydechowym pojazdu. System montowany w samochodach od 2012 roku.

Zasada działania polega na uzdatnianiu spalin w układzie wydechowym silnika. Odbywa się to poza silnikiem bez bezpośredniego wpływu na osiągi pojazdu dzięki czemu możliwe jest uzyskanie większej sprawności i niższego zużycia paliwa.
Oczyszczanie spalin odbywa się przez wtrysk do katalizatora SCR lub filtra SDPF (zintegrowany katalizator SCR z filtrem DPF) specjalnego roztworu składającego się z mocznika i wody destylowanej, roztwór nazywany AdBlue. Pod wpływem wysokiej temperatury w układzie wydechowym mocznik zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla. Po czym w katalizatorze następuje reakcja amoniaku z tlenkami azotu w wyniku czego zostają one zmienione w lotny azot i parę wodną. Pozostałości amoniaku, które nie zareagowały z tlenkami azotu również zostają zmienione na lotny azot i parę wodną.
System SCR informuje o konieczności uzupełnienia środka AdBlue w zbiorniku oraz o przekroczeniu zawartości szkodliwych substancji w spalinach.