Filtr cząstek stałych DPF / FAP (diesel particulate filter, filtre a particules) w silnikach diesla
Oferujemy kompleksową obsługę filtrów cząstek stałych. Diagnozujemy określając stopień ich nasycenia. W niewielkim stopniu zanieczyszczone, czyścimy poprzez regenerację komputerową z pomocą środków chemicznych. Usuwamy w przypadku przygotowania samochodu do motor-sportu stosując w zamian katalizatory bezobsługowe spełniające normy emisji spalin EURO 3, 4 oraz EURO 5.
W przypadku kiedy zaczynają się problemy z filtrem cząstek stałych przeprowadzamy komputerową regenerację filtra. Dodatkowo do tej regeneracji można zastosować środek do czyszczenia filtrów aplikując go bezpośrednio w wydech przed filtrem co najczęściej robimy w celu lepszego wypalenia sadzy i zwiększenia jego przepływu. Jeżeli filtr jest zapchany w większym stopniu, co można określić na wstępnej diagnostyce należy zdemontować go i wymyć w specjalnej maszynie przeznaczonej do czyszczenia filtrów i następnie wyzerować komputerowo jego wartości adaptacyjne. W przypadku przygotowania samochodu do motosportu usuwamy filtr całkowicie ze sterownika silnika i fizycznie, a zamian stosujemy katalizatory bezobsługowe spełniające normy emisji spalin EURO 3, 4 i EURO 5. Poprawne usunięcie filtra to usunięcie elektroniczne oraz mechaniczne. Elektronicznie filtr usuwa się modyfikując odpowiednio program sterujący silnikiem, dzięki temu samochód zachowuje się tak jak fabrycznie nie wyposażony w filtr. Usunięcie mechaniczne to wycięcie go lub demontaż całości układu na którym znajduje się filtr i budowę od nowa tego odcinka układu wydechowego.
Filtr cząstek stałych GPF / OPF (gasoline particulate filter, otto partikel filter) w silnikach benzynowych
W przypadku problemów z filtrem lub przygotowania samochodu do motor-sportu usuwamy filtry stosując w zamian katalizatory bezobsługowe o innej gęstości, co za tym idzie większym przepływie spalin. Pozwala to uzyskać wyższą moc i dużo lepsze efekty strzelania i huków z układu wydechowego.
Wysoka temperatura zapłonu w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa powoduje powstawanie wielu cząstek stałych także w jednostkach benzynowych. W przypadku silnika benzynowego praca filtra cząstek stałych jest łatwiejsza niż w dieslu. Spaliny przepływające przez korytarze wewnątrz urządzenia są filtrowane. Wyłapywana sadza nie przedostaje się do atmosfery i usuwana jest z filtra na bieżąco. Nazywamy to regeneracją pasywną, zazwyczaj niewyczuwalną podczas codziennej eksploatacji. Tego typu regeneracja w dieslu spotykana jest głównie na autostradach.
Podobnie jak w dieslu, GPF też musi się co jakiś czas przepalić, proces ten w benzynie jest dużo krótszy. Wynika to ze znacznie wyższej temperatury spalin – o kilkaset stopni wyższa niż w jednostkach wysokoprężnych. To natomiast przekłada się na niemal niewyczuwalny przebieg tej czynności.
Kluczową z punktu widzenia trwałości filtrów dla silników benzynowych jest temperatura spalin, nawet o kilkaset stopni Celsjusza wyższa niż w dieslach. Dzięki temu sterownik silnika nie będzie musiał wprowadzać silnika w specjalny tryb, w którym wypalenie filtra wymusza się zwiększonymi dawkami paliwa i zmienionymi kątami co podnosi temperaturę spalin.
Podobnie jak w dieslu, GPF też musi się co jakiś czas przepalić, proces ten w benzynie jest dużo krótszy. Wynika to ze znacznie wyższej temperatury spalin – o kilkaset stopni wyższa niż w jednostkach wysokoprężnych. To natomiast przekłada się na niemal niewyczuwalny przebieg tej czynności.
Kluczową z punktu widzenia trwałości filtrów dla silników benzynowych jest temperatura spalin, nawet o kilkaset stopni Celsjusza wyższa niż w dieslach. Dzięki temu sterownik silnika nie będzie musiał wprowadzać silnika w specjalny tryb, w którym wypalenie filtra wymusza się zwiększonymi dawkami paliwa i zmienionymi kątami co podnosi temperaturę spalin.