Zmienna faza rozrządu jak i długość obiegu kolektora ssącego jest odpowiedzialna za utrzymanie jak najszerszego zakresu momentu obrotowego. Często spotykane awarie klap i zmiennej fazy rozrządu (wariatory oraz rozdzielacze oleju) w jednostkach grupy VAG FSI, TFSI, TDI oraz VANOS’y w BMW. Nieprawidłowe działanie klap, wariatorów, rozdzielaczy czy vanos’a jest przyczyną spadku mocy szczytowej i momentu obrotowego w dolnej partii obrotów. Objawia się nie równa pracą silnika, gaśnięciem silnika, niepokojącymi odgłosami oraz szarpaniem przy przyspieszaniu. Czasem problemem jest samo sterowanie, a nie same elementy wykonawcze.
– regeneracja klap oraz naprawa sterowania ( V10 5.2 – V8 4.2 – 1.8/2.0 TFSI/TSI oraz TDI)
– naprawa i wymiana uszkodzonych klap oraz osi 2.0TDI
– usuwanie klap w doładowanych silnikach – mechanicznie i elektronicznie przy zaawansowanych modyfikacjach
– regeneracja zmiennej fazy rozrządu (VANOS w BMW)
wymiana wariatorów oraz kaset rozdzielacza oleju w grupie VAG
– czyszczenie nagaru w kolektorach i głowicach
Profesjonalna obsługa zmiennych faz rozrządu. Przykład silnika 3.2 VR6 gdzie większość serwisów regeneruje wariatory bądź wymienia na nowe i dalej jest problem. Są to już stare silniki często z dużym przebiegiem i mało kto bierze pod uwagę to jak bardzo istotna częścią jest rozdzielacz oleju. My zawsze robimy wszystko w komplecie. Wtedy mamy gwarancję, że będzie działać poprawnie i za jakiś czas nie wróci problem.
Nawet w samochodach o małym przebiegu zdarzają się problemy ze ziemnymi fazami rozrządu. W tym przypadku silnik 2.5TFSI miał problem ze sterowaniem, a nie samymi elementami wykonawczymi.
Regeneracja i czyszczenie nagaru w silnikach 4.0TDI Audi SQ7 Porsche Panamera
Profesjonalna regeneracja kolektorów ssących do silników 5.2 V10 i 4.2 V8 grupy VAG.
Test działania klap kolektora Audi 5.2 V10 S6 S8
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę
Porównanie zakresu momentu obrotowego w silniku V10 z usuniętymi klapami oraz zregenerowanym kolektorem. Maksymalne wartości nie są duże, ale w dolnym zakresie obrotów witać ogromną różnicę. Auto zdecydowanie jest bardziej elastyczne i zużywa mniej paliwa.
Regeneracja kolektora oraz rozwiązanie problemu z będem nastawnika klap BMW 1.5D B37 oraz dla B47.
W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI tworzy się nagar na zaworach ssących oraz w kanałach dolotowych. To często skutkuje spadkiem mocy.
Zestaw naprawczy grupy VAG 2.0/2.7/3.0-4,2TDI VW Audi Seat Skoda.
Vanos to system zmiennej fazy rozrządu w samochodach BMW i nie tylko. Sterowanie ciśnieniem oleju poprzez elektrozawory spotykane w grupie VAG i wielu innych. Niepoprawne działanie objawia się ograniczaniem mocy oraz bardzo dużym spadkiem momentu obrotowego w dolnej partii obrotów. Wykres obrazuje skutki nieprawidłowego działania.
Test działania VANOS
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę
Przykład Audi S4 B6 4.2V8 BBK – brak sterowania klapami w kolektorze ssącym. Maksymalne wartości nie są duże, ale środkowy zakres obrotów jest wyraźnie odczuwalny.