Launch control – procedura startowa
Procedura, którą ustawia się lub modyfikuje fabrycznie już istniejącą w celu idealnego ustawienia obrotów przy starcie. Launch control wykorzystywany jest tylko i wyłącznie kiedy chcemy ruszyć z miejsca najszybciej jak to możliwe, głównie podczas ścigania się i testów czasowych. W zależności od napędu, opon, skrzyni biegów oraz zakresu momentu obrotowego procedura startowa pomaga w zmniejszeniu utraty przyczepności podczas ruszania i idealnego doboru obrotów dla zachowania ułamków sekund w przyspieszaniu od 0km/h. Procedura ustawiana i modyfikowana jest zarówno w sterowniku silnika jak i w sterowniku automatycznej skrzyni biegów. We współczesnych skrzyniach to one decydują o momentach i zakresie przeniesienia napędu na drogę.
Pop&bang, popcorn, crackles, gear shift farts, DSG farts – huki i strzały z wydechu
Modyfikacja w silnikach benzynowych, polegająca na zmodyfikowaniu map w sterowniku silnika w taki sposób aby spowodować huki, strzały lub tak zwany popcorn przy puszczeniu gazu. Ma to miejsce głównie przy hamowaniu silnikiem i zmianie biegu.
Rev limiter – ogranicznik maksymalnych obrotów
Przestawiamy ograniczenia maksymalnych obrotów silnika lub modyfikujemy tak zwaną odcinkę powodując strzały i huki z wydechu tylko przy odcięciu paliwa przy maksymalnych obrotach. Modyfikacja możliwa w benzynach jak i w dieslu tylko po mechanicznej modyfikacji układu wydechowego. Przy fabrycznych układach wydechowych jest możliwość ustawić agresywną odcinkę lecz jest ona bardziej dyskretna.