Launch control – procedura startowa

Procedura, którą ustawia się lub modyfikuje fabrycznie już istniejącą w celu idealnego ustawienia obrotów przy starcie. Launch control wykorzystywany jest tylko i wyłącznie kiedy chcemy ruszyć z miejsca najszybciej jak to możliwe, głównie podczas ścigania się i testów czasowych. W zależności od napędu, opon, skrzyni biegów oraz zakresu momentu obrotowego procedura startowa pomaga w zmniejszeniu utraty przyczepności podczas ruszania i idealnego doboru obrotów dla zachowania ułamków sekund w przyspieszaniu od 0km/h. Procedura ustawiana i modyfikowana jest zarówno w sterowniku silnika jak i w sterowniku automatycznej skrzyni biegów. We współczesnych skrzyniach to one decydują o momentach i zakresie przeniesienia napędu na drogę.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę

Pop&bang, popcorn, crackles, gear shift farts, DSG farts – huki i strzały z wydechu

Modyfikacja w silnikach benzynowych, polegająca na zmodyfikowaniu map w sterowniku silnika w taki sposób aby spowodować huki, strzały lub tak zwany popcorn przy puszczeniu gazu. Ma to miejsce głównie przy hamowaniu silnikiem i zmianie biegu.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę

Rev limiter – ogranicznik obrotów

Przestawiamy ograniczenia maksymalnych obrotów silnika lub modyfikujemy tak zwaną odcinkę powodując strzały i huki z wydechu tylko przy odcięciu paliwa przy maksymalnych obrotach. Modyfikacja możliwa w benzynach jak i w dieslu tylko po mechanicznej modyfikacji układu wydechowego. Przy fabrycznych układach wydechowych jest możliwość ustawić agresywną odcinkę lecz jest ona bardziej dyskretna.