Programowe usunięcie klap kolektorów ssących

Po usunięciu klap ze sterownika silnika klapy mogą zostać odłączone, w przypadku uszkodzeń mechanicznych całkowicie zdemontowane. Nie w każdym silniku można całkowicie usunąć klapy. Szczegóły telefonicznie podając dokładne dane silnika. Usunięcie głównie w benzynach i turbo benzynach ma wpływ na pracę silnika zwłaszcza w dolnej partii obrotów i na wolnych obrotach. Niekiedy ciężko tą zmianę opanować elektronicznie, mimo to w wybranych jednostkach jesteśmy w stanie zlikwidować nierówne obroty i przyuczyć silnik programowo do nowych warunków pracy bez klap.

Programowe wyłączenie sondy lambda / sondy NOX

Głównie w przypadku silników benzynowych. Wyłączamy w przypadku modyfikacji układu wydechowego, problemów z katalizatorem lub problemów z sondą. Nie ma potrzeby stosowania emulatorów. Po wyłączeniu programowym sonda może zostać również usunięta z samochodu.

Poprawa dawki rozruchowej

Sterownik silnika posiada mapy, które są odpowiedzialne za dawkowanie paliwa przy rozruchu w zależności od temperatury silnika i obrotów. Im większa temperatura silnika tym mniejsza jest dawka rozruchowa. Jeżeli samochód jest nowy w fazie początkowej problem rozruchu nie występuje. Z czasem wraz ze zużyciem silnika i jego podzespołów parametry ulegają zmianie i odbiegają od fabrycznych norm. Wtedy pojawia się problem rozruchu głównie na ciepłym, który należy skorygować modyfikując część programu odpowiedzialną za rozruch. Po korekcie problem rozruchu wyeliminowany jest już na zawsze.

Programowe wyłączenie błędu z tabeli błędów DTC

Potrzeba taka istnieje jeżeli w samochodzie przeprowadzone są modyfikacje, które pozostawiają ślad w sterowniku silnika w postaci błędu, co za tym idzie sygnalizacji tego błędu przy diagnostyce sterownika, na zestawie wskaźników lub w gorszym przypadku trybu awaryjnego.