Wykonujemy zaawansowane wymiany skompilowanych rozrządów na paskach oraz łańcuchach. Dodatkowo przerabiamy słabe elementy rozrządu, które są wadliwie wykonane przez producenta. Często w wielu przypadkach jest konieczne wyjęcie silnika lub całego zespołu napędowego do przeprowadzenia wymiany bądź obsługi rozrządu.
Do wymiany stosujemy przeważnie oryginalne lub zamienne tej samej wysokiej jakości zestawy rozrządów. Przy takim serwisie dbamy o każdy szczegół. Do zachowania najwyższej jakości naszych usług, samochody są myte aby zabezpieczyć je folią ochronną.
Audi Q7 4M 3.0TDI CRTC
Kompleksowa wymiana rozrządu i napędu pompy olejowej z kołami zębatymi na oryginalnych częściach z ASO. Dodatkowo czyszczenie nagaru z układu dolotowego.
Audi SQ7 II 4.0TDI CZCA
Kompleksowa wymiana rozrządu oraz napędu pompy oleju. Standardowo u nas jest czyszczenie nagaru z układu dolotowego ze względu na konieczność demontażu silnika do przeprowadzenia takiej czynności.
Porsche Cayenne II 3.0 CRCA
Kompleksowa wymiana rozrządu. Taka wymiana wiąże się wyjęciem całego zespołu napędowego oraz demontażem układu paliwowego.
Tym razem pozornie prosty rozrząd w grupie VAG. Konstrukcja EA288 czyli już z coolerem wodnym 1.6 oraz 2.0TDI. W tych jednostkach napęd pompy oleju jest na pasku zębatym, który jest zanurzony w oleju. Trafia do nas coraz więcej klientów z innych warsztatów, którzy pytali o wymianę i okazuje się, że większość nie ma wiedzy na temat konstrukcji i budowy jednostki. W wielu instrukcjach jest opisane, że pasek jest bezobsługowy – to oczywiście nie prawda. Interwał wymiany paska napędu pompy oleju przypada na 270 000km lub 5 lat. Co ważne jeżeli auto będzie miało tylko np 130 000km i ponad 5 lat pasek ze względu na starzenie się zacznie ulegać rozpadowi. Żeby wykonać taką wymianę konieczne jest zdemontowanie miski olejowej. Jeżeli się tego nie dopilnuje to w pierwszej kolejności rozwarstwia się pasek i zanieczyszczenia krążą po całym silniku. Najczęstszą usterką jest zatarcie i uszkodzenie turbosprężarki poprzez przytkanie zasilania smarowania fragmentami paska. Decydując się na wymianę rozrządu spytajcie swój warsztat o proces wymiany (jak wygląda i co zawiera).
W silnikach 1.8 oraz 2.0 TSI/TFSI do wymiany po za przyrządami również jest potrzebne doświadczenie oraz szkolenia. W niektórych przypadkach (zależnie od wersji silnikowej lub wyposażenia) można to wykonać bez wyciągania silnika, a w niektórych przypadkach lepiej jest go wyjąć. Wiele serwisów nie wymienia łańcucha napędzającego pompę olejową bo to jest trochę więcej pracy. Bardzo często kończy się na łańcuchu głównym. My zawsze robimy cały komplet.
Przykład auta w wersji R (tak jak S3 Cupra oraz inne z platformy MQB wyposażone w obie dodatkowe chłodnicę wody). W takich autach jest zupełnie inaczej rozmieszczone wyposażenie i dla tego często jest lepiej wymontować kompletny silnik do obsługi rozrządu.
Audi Q7 II 3.0TDI CRTC
W tym przypadku była konieczność wymiany wadliwych wałków rozrządu, kompletnego rozrządu, rolek oraz hydropoychaczy.
Audi A6 C7 3.0BiTDI CGQB
Wymiana rozrządu + czyszczenie nagaru.
VW Passat B8 1.8TSI CJS
W zależności od stopnia zużycia elementów rozrządu niektóre przypadki wymagają dodatkowo wymiany rozdzielacza oleju zmiennej fazy rozrządu.
Mazda 6 2.2 DID
Wymiana łańcucha rozrządu. Problemem w tych silnikach są koła zębate oraz rozciągający się łańcuch. Są one wykonane ze słabego materiału – zęby ulegają ścieraniu co skutkuje przeskoczeniu rozrządu co za tym idzie kolizja zaworów z tłokami.
Audi A6 C7 3.0TDI CDUC
Wymiana kompletnego rozrządu. Taka wymiana wiąże się wyjęciem całego zespołu napędowego. w standardzie czyszczenie nagaru.
Audi SQ7 II 4.0TDI CZCA
Wymiana rozrządu, czyszczenie nagaru, wymiana napędu pompy oleju oraz napędu pompy wody.
Audi SQ7 II 4.0TDI CZCA
Wymiana rozrządu, czyszczenie nagaru, wymiana napędu pompy oleju oraz napędu pompy wody.
Audi A8 D3 4.2TDI BVN
Kompleksowa wymiana rozrządu.
Audi A4 B7 3.0TDI BKN / ASB
Wymiana kompletnego rozrządu. W tym przypadku konieczne jest wyjęcie tylko silnika.
Audi Q7 4.2TDI BTR
Kompleksowa wymiana rozrządu z paskiem pompy wysokiego ciśnienia CR.
Alfa Romeo 164 3.0
Wymiana rozrządu bez specjalistycznych przyrządów spowoduje nieprawidłową pracę silnika.
Audi Q5 3.0TDI CCWA
W tym przypadku wymiana wiąże się z demontażem skrzyni biegów.
VW Audi Seat Skoda 1.4TSI/TFSI
Wymiana kompletnego rozrządu wraz z wariatorem. Na oryginalnych częściach ASO.