VW Volkswagen Passat B8 1.8TSI CJS 180KM – wymiana łańcucha rozrządu

Ponownie jednostka EA888 3-generacji 1.8 jak i 2.0TSI/TFSI z trzema łańcuchami. Jak już kiedyś dodawaliśmy podobny temat, tu również problematyczna jest wymiana łańcucha napędu pompy oleju i nie każdemu się chce. Dla większości warsztatów wydaje się być prostym tematem, lecz w zależności od przebiegu rożnie się zużywają elementy i osprzęt silnika. Ważnym elementem po za głównymi częściami samego rozrządu jest rozdzielacz oleju podwójnej zmiennej fazy rozrządu, trzeba sprawdzić czy również wymaga wymiany.
Następną istotną czynnością po wymianie rozrządu jest zrobienie nastawów w sterowniku silnika i nie każdy warsztat o tym wie. Blokady przyrządy to jedno, lecz odpowiednie szkolenia są tu również ważne. To są rozrządy, które się wymienia już z laptopem.

– wymiana łańcucha rozrządu + napędu pompy oleju (wszystkich śrub ślizgów)
– wymiana wszystkich koniecznych uszczelnień
– wymiana rozdzielacza oleju zmiennych faz rozrządu
– serwis olejowy silnika
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– diagnostyka

Pozostałe realizacje Volkswagen