VW Volkswagen Golf 8R 2.0TSI DNFG (320KM) 437KM 550Nm – modyfikacje STAGE 2, big brake

Nowe auto po kilkunasto tysięcznym przebiegu przyjechało do nas na modyfikacje STAGE2. Samochód praktycznie nowy z niewielkim przebiegiem a już miał problem z fabrycznym układem doładowania. Nad problemem spędziliśmy kilka dni zanim udało się go rozwiązać. Kolejną przeszkodą z racji rocznika (wszystkie 8R od 2022 roku) są zmiany w sterowniku skrzyni biegów, które nie pozwalają jeszcze na modyfikację tej skrzyni. Z tego powodu najtrudniejsze zadanie polegało na tym aby wystroić ten samochód na fabrycznym programie skrzyni biegów na coś więcej niż STAGE1.

Montaż bardzo wydajnego układu hamulcowego w golfie 8R. Na osi przedniej zastosowaliśmy tarcze DBA seria 5000 T3 oraz tylnej 4000 T3 z unikalnymi nacięciami oraz żeliwem typu kangaroo paw. Wiele osób myli nacięcia T2 i T3 są podobne, ale można je rozróżnić. Nacięcia w T2 się mijają natomiast w T3 się przecinają. Z kolei Thermo-Graphic Temperature Monitoring, czyli trzy specjalne paski malowane na brzegu tarczy, pokażą czy tarcze pracują w optymalnych temperaturach.

Zaciski przednie Brembo 6-tłoczkowe z platformy Porsche Cayenne i Panamera z malowaniem na oryginalny kolor i grafikę ”R” dla 8R.
Tarcze przednie 390x36mm
Tarcze tył 356x22mm
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Hel w niebieskim kolorze pod zaciski by wszystko było w pełni estetycznie.
Dystanse indywidualnie dopasowane tak aby pasowały oryginalne felgi. Dystanse o średnicy 148mm również dla estetyki między felgą i dzwonem tarczy.

Modyfikacje od strony mechanicznej to:
– wydajniejszy intercooler DO88
– montaż kompletnego wydajniejszego orurowania DO88 + nowy zawór DV
– usunięcie filtra cząstek stałych GPF
– downpipe 3,5″ od turbo do złącza reszta 3″ + rezonator 3″
– sportowy katalizator WagnerTuning EURO6 100cpsi
– modyfikacja obudowy filtra powietrza/łapacza

Modyfikacje od strony elektronicznej to:
– diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
– odczyt programu sterownika silnika
– modyfikacja wybranych parametrów programu pod zmiany techniczne
– wyłączenie filtra GPF / OPF
– usunięcie filtra cząstek stałych GPF i obsługi katalizatora ze względu na montaż sportowego
– wielokrotne programowanie sterownika silnika zmodyfikowaną zawartością w celu uzyskania jak najlepszego wyniku względem parametrów
– wielokrotne pomiary na hamowni, bez których nie ma szans poprawnie wystroić tego silnika

Dodatkowo:
– zdjęcie ogranicznika prędkości VMAX
– wyłączenie funkcji Start Stop
– wyłączenie asystenta pasa ruchu
– dystanse na przednią oraz tylną oś

Seria: 320KM 420Nm
Pomiar serii: 325KM 420Nm
Po modyfikacji: 437KM 550Nm

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Pozostałe realizacje Volkswagen