Samochód trafił do nas z Niemiec z wypadającymi zapłonami oraz masą błędów. Poprzednia osoba powymieniała wiele rzeczy jak kompletny rozrząd, wariatory, świece, cewki i masę innych części, a silnik dalej nie pracował prawidłowo. Kolejnym efektem nieprawidłowej obsługi silnika była słyszalna nieszczelność z pod kolektorów wydechowych. Poprzeciągane gwinty w głowicy od szpilek kolektorów wydechowych i wiele innych uszkodzeń.
Zaczęliśmy przede wszystkim od diagnostyki statycznej oraz dynamicznej. Po ustaleniu problemów wyciągnęliśmy silnik, rozebraliśmy i okazało się, że rozrząd został faktycznie wymieniony w komplecie z wariatorami, ale nie został prawidłowo ustawiony. Dodatkowo mimo wyraźnych śladów zużycia rozdzielacza oleju zmiennej fazy rozrządu nie wymieniono go lub też nie zregenerowano. Samochód jeździł tak długo z wypadaniem zapłonów i spalaniem stukowym, że uszkodzone zostały katalizatory.
Zregenerowaliśmy rozdzielacz oleju oraz poprawiliśmy wszystko co było konieczne. Po złożeniu i odpaleniu pojawiły się dodatkowe niespodzianki w postaci uszkodzonej instalacji (czego nie było widać wcześniej), problem ze spalaniem stukowym powodował spadek mocy. Po usunięciu wszystkich usterek silnik działa prawidłowo i odzyskał moc.
Zakres prac:
– profesjonalna, kompleksowa diagnostyka
– prawidłowe ustawienie rozrządu
– wymiana wszystkich uszczelnień
– czyszczenie nagaru z silnika oraz miski olejowej
– regeneracja rozdzielacza oleju zmiennej fazy rozrządu
– wymiana uszkodzonych katalizatorów
– rozwiązanie problemu ze spalaniem stukowym
– naprawa instalacji silnika
– planowanie kolektorów wydechowych
– modyfikacja gwintów szpilek kolektorów wydechowych
Pozostałe realizacje Porsche
Witam serdecznie,mam problem z wypadaniem zapłonu, jestem ciekaw jakie koszty
To jest 3,2vr6,05r.
Witam,czy do wymiany rozrządu w cayenne 3.2 z 2007 potrzeba wyjmować silnik?