Porsche 958 Cayenne 2 3.0 diesel (245KM) 296KM 631Nm – łańcuch rozrządu, chip tuning silnika

Silniki 3.0TDI 245KM CRC montowane w Q7, Cayenne i Touareg są trochę uparte na dodatkowe modyfikacje i zawsze jest z nimi walka o każdego konia i newton. Głównym problemem w tej platformie jest część wydechu wychodząca od turbiny przez katalizator do filtra DPF, która ma tylko 50mm średnicy. Przekroczenie 300KM na STAGE 1 jest mało realne z zachowaniem bezpiecznych parametrów. To już nie jeden przykład, który robiliśmy gdzie został wyprany filtr DPF, wyczyszczony nagar z układu dolotowego oraz założone fabrycznie nowe wtryskiwacze. W tym egzemplarzu były robione jeszcze obie głowice więc to jest idealny przykład w którym zostało przygotowane wszystko. Bliźniacze silniki CDU w platformie np. Audi A4 B8, A5 8T, A6 i A7 C7 4G mają inną średnicę i konstrukcję DPF. W nich STAGE 1 można zrobić na +300KM po pracach serwisowych.

Od strony technicznej:
– kompleksowa wymiana rozrządu
– serwis olejowy skrzyni
– regeneracja głowic
– pranie filtra DPF
– pranie chłodnicy spalin i EGR
– czyszczenie nagaru z układu dolotowego
– wymiana wtryskiwaczy na nowe + frezowanie gniazd
– wymiana wszystkich uszczelnień

Od strony elektronicznej:
– diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
– odczyt programu sterownika silnika ECU
– modyfikacja wybranych parametrów
– programowanie sterownika zmodyfikowaną zawartością
– diagnostyka dynamiczna i sprawdzenie mocy

Seria: 245KM 550Nm
Pomiar serii: 246KM 547Nm
Pomiar serii tylko po pracach serwisowych: 274KM 580Nm
Po modyfikacji: 296KM 631Nm