Mercedes S213 E300d 9G-Tronic (245KM) 260KM 542Nm – chip tuning silnika

Ten silnik jak i kilka innych wyprodukowanych w ciągu ostatnich kilku lat od Mercedesa nie są już tak podatne na modyfikacje samą elektroniką jak poprzednie modele. Skutkiem tego są niewielkie finalne przyrosty, dotyczy się to silników zarówno mniej jak i więcej litrażowych, z jedną i z dwoma turbinami.

Tłumaczymy to sobie tym, że w serii są już z mniejszą rezerwą. Poznajemy to po tym że np. przy modyfikacji dochodzimy przede wszystkim dużo szybciej do granic temperatur, rozjeżdża się stosunek masy paliwa do powietrza czy dodatkowe zwiększenie dawki lub ciśnienia doładowania nie przekłada się już tak znacznie na zwiększenie mocy czy momentu.

Odbezpieczenie tych niewielkich rezerw jest zawsze możliwe i jeżeli ten niewielki przyrost jest w jak najszerszym zakresie obrotów to sprawia to, że jest on mimo wszystko odczuwalny.

-diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
-wyciągnięcie sterownika silnika w celu odczytu zawartości pamięci
-modyfikacja wybranych parametrów programu
-programowanie sterownika silnika, montaż, logi dynamiczne
-dwie korekty, ostateczna diagnostyka i pomiar na hamowni

Seria: 245KM 500Nm
Pomiar serii: 248KM 497Nm
Po modyfikacji: 260KM 542Nm

Pozostałe realizacje Mercedes