Volvo XC70 2.5 T5 (254KM) 238KM 376Nm – chip tuning silnika

Kolejny przykład realnych wyników u nas. Zamieszczamy niezbyt optymistyczny dla oka właściciela auta wykres, ale przynajmniej realny jak mało u kogo. Samochód przyjechał do nas po obcym programie a wykres do auta został narysowany w Excelu. Dalszy komentarz jest zbędny.

Podkreślamy, że nie zawsze jest tak pięknie jak większość dookoła deklaruje, bądźmy po prostu realistami z wynikami i nie czarujmy się nawzajem wysokimi wartościami tylko dla chęci zysku. Jednostki w Volvo m.in. 2.5 T5 i 3.0 T6 nie generują zbyt dużych przyrostów po modyfikacji programu, proszę zwrócić uwagę, że ten egzemplarz nawet nie trzymał fabrycznej mocy. A w tych silnikach tak naprawdę moc niewiele wzrasta lub jak w tym przypadku pozostaje bez zmian aby zachować bezpieczne nastawy. Głównie zwiększa się moment obrotowy, który mimo niskich różnic w wartościach powoduje zwiększenie dynamiki, lepszą reakcję na gaz i co zostało już potwierdzone mniejsze spalanie. Zwracamy uwagę nie na maksymalne wartości tylko na wykres przed i po momentu obrotowego żeby to dokładnie zrozumieć.

-diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
-odczyt programu
-modyfikacja wybranych parametrów programu
-programowanie sterownika
-diagnostyka i hamowanie auta
-kilkukrotne nanoszenie korekt, programowanie jednostki sterującej i diagnostyka
-ostateczny pomiar na hamowni
Seria: 254KM 350Nm
Pomiar serii: 239KM 364Nm
Po modyfikacji: 238KM 376Nm