VW Volkswagen Golf 7 GTD 2.0TDI CUNA (184KM) 225KM 464Nm – chip tuning silnika

Samochód był już po obcej modyfikacji. Jak zawsze wtedy sprawdzamy auto pod kątem parametrów oraz mocy. Jeżeli trzyma parametry i wyniki po obcej modyfikacji są zadawalające zostawiamy obcą modyfikację i kończymy na diagnostyce i pomiarze na hamowni. Jeżeli nie, odczytujemy wówczas program sterujący silnikiem na podstawie, którego należy znaleźć oryginał. Na bazie oryginału na nowo modyfikowane są mapy sterujące pracą silnika.

Ten egzemplarz był zmodyfikowany przez kogoś bardzo delikatnie. Dlaczego nie więcej, ponieważ był to gotowiec. Wnioskując po pierwsze po braku wykresu z hamowni oraz po odczytaniu programu i porównaniu z oryginałem. Tak zwany „procentowy tuning” i nie do końca przemyślane modyfikacje wybranych map.
Można było wyciągnąć z niego dużo większą moc i moment obrotowy i tak też zostało zrobione na nowym programie.

– diagnostyka dynamiczna i hamownia obcej modyfikacji
– odczyt zawartości pamięci sterownika silnika na podstawie którego został określony oryginał
– ponowna diagnostyka dynamiczna i hamownia po przywróceniu serii
– modyfikacja programu sterującego silnikiem na nowo i zaprogramowanie jednostki sterującej
– ponowna diagnostyka dynamiczna weryfikująca zwiększone na nowo parametry i ostateczny pomiar na hamowni

Seria: 184KM 380Nm
Pomiar serii: 188KM 396Nm
Po modyfikacji: 225KM 464Nm

Pozostałe realizacje Volkswagen