Kolejny przykład jak wygląda u nas strojenie indywidualne. Samochód przyjechał do nas po programie w innej firmie. Problem polegał na drganiach w dolnej partii obrotów pod pełnym obciążeniem. Według właściciela stało się to zaraz po zwiększeniu mocy. Dlaczego więc przyjeżdza takie auto do nas i nie wraca do poprzedniego tunera pytamy. Ponieważ poprzedni tuner stwierdził, że problem jest z samochodem.. Odpowiedź jest prosta, gotowca raczej nie skoryguje ze względu na brak wiedzy doświadczenia, oprogramowania do modyfikacji plików itd itp.. Sam wykres z hamowni to nie wszystko, zwłaszcza zawyżony w stosunku do prawdziwego wyniku „po” co jest niestety co raz częściej spotykane i dokładnie to weryfikujemy.
W takich przypadkach jest powrót do serii i sprawdzamy czy problem nadal występuje. Na fabrycznym programie problemu rzeczywiście nie było. Wystarczyło odpowiednio zmodyfikować mapy sterujące silnikiem aby z dolnej partii obrotów silnik nie generował tak dużego jak dla tej dwumasy i reszty układu przeniesienia napędu momentu obrotowego. Dokładnie zaznaczone na wykresie przed korektą i po korekcie jak się zmienił przebieg momentu.
– diagnostyka dynamiczna
– powrót do serii
– sprawdzenie mocy na hamowni
– zaprogramowanie zmodyfikowanym bazowym plikiem
– diagnostyka dynamiczna i korekty aż do uzyskania efektu bez drgań dwumasy
– ponowna hamownia na porównanie ile momentu spadło po korekcie drgań
Seria: 150KM 320Nm
Pomiar serii: 157KM 350Nm
Po modyfikacji: 175KM 406Nm

Pozostałe realizacje Volkswagen