Skoda Superb 3 4×4 DSG 2.0TSI CJXA (280KM) 456KM 560Nm – modyfikacje STAGE 3

To kolejny silnik 2.0TFSI CJX zmodyfikowany u nas na ponad 400KM tym razem ze sportowym katalizatorem. Przebieg ponad 200 000km spowodował konieczność wykonania najpierw dużego serwisu przed rozpoczęciem jakichkolwiek modyfikacji. Celem było osiągnięcie okolic 450KM i mniej więcej 550Nm z katalizatorem. Samo strojenie trwało łącznie tydzień czasu, mieliśmy problemy z uzyskaniem pożądanej mocy a potem z opanowaniem doładowania. Przy indywidualnym strojeniu wykonywanym osobiście często spotykamy się z różnego rodzaju problemami mechanicznymi i elektronicznymi jak np. w tym przypadku opanowanie wastegate-a. Sterownik Simos18 ma pod tym względem bardzo dużo możliwości regulacji, mnóstwo map odpowiedzialnych za poszczególne ustawienia. Oczywiście dzięki definicjom (damos, opisy szczegółowe map) wiemy GDZIE i CO zmodyfikować, ale nie zawsze JAK. Na tym polega indywidualizm, doświadczenie i mnóstwo poświęconego czasu, nerwów i paliwa.

Zakres serwisowy:
– obsługa skrzyni DSG (olej LM 8100)
– obsługa HALDEX
– wymiana chłodnicy klimatyzacji + czyszczenie chłodniczy cieczy
– wymiana wtryskiwaczy paliwa MPI
– sprawdzenie pompy paliwa w zbiorniku
– wymiana kompletnego łańcucha rozrządu
– wymiana regulatora ciśnienia oleju dolnego i górnego
– wymiana czujników ciśnienia oleju 3szt
– wymiana wkładu rozdzielacza oleju w obudowie filtra olejowego
– komplet wszystkich koniecznych uszczelnień silnika
Zakres modyfikacji mechanicznych:
– Turbosprężarka IS38 hybryda V2 z nowym żeliwem
– Intercooler DO88 + orurowanie dolotowe
– Układ dolotowy VWR600 RacingLine
– Przeróbka przedniego pasa do obudowy filtra
– DownPipe 3″ ze sportowym katalizatorem Euro6 WagnerTuning 100cpsi
– TDM (tłumik turbo do turbosprężarki wersja pod hybrydę)
– TIP (kolano ssące do turbosprężarki wersja pod hybrydę 54mm)
– Sylikon między obudowę filtra a turbosprężarkę
– Wkład pompy paliwa wysokiego ciśnienia AutoTech
– Cewki zapłonowe CTS wydajniejsze 10%
– Świece zapłonowe RS7
– Modyfikacja układu hamulcowego (przewody w stalowym oplocie, zaciski przód pod tarcze 390x36mm, układ tylny 356x22mm, wydajniejszy płyn hamulcowy)
Zakres modyfikacji elektronicznych:
– diagnostyka dynamiczna
– odczyt pamięci sterownika silnika i skrzyni biegów
– przygotowanie programu bazowego silnika i docelowego skrzyni
– kilkanaście korekt, długotrwałe strojenie zakończone wynikiem +163KM i +185Nm od serii
Seria: 280KM 350Nm
Pomiar serii: 293KM 375Nm
Po modyfikacjach: 456KM 560Nm
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
Wyrażam zgodę