Mini F56 JCW GP 2.0T (306KM) 324KM 501Nm – wyłączenie GPF, chip tuning silnika
Samochód trafił do nas po obcym programie aby zrobić go na nowo, główny powód to program zrobiony bez pomiarów. Problemem większym okazało się lekkie załamanie mocy. Było to widoczne nie tylko na wykresie z hamowni po naszych pomiarach ale także wyczuwalne nawet podczas jazdy.
Aby sprawdzić czy to problem z silnikiem czy jego oprogramowaniem zawsze wracamy do fabrycznego programu. Okazało się na fabrycznym programie ten problem występuje nadal. Ponieważ auto już nie miało fizycznie filtra GPF i katalizatora więc zaczynamy tak czy inaczej od wyłączenia GPFa i decata. To spowodowało, że problem zniknął. Podsumowując problemem było nieprawidłowe wyłączenie GPFa.
Kolejny problem to nieprawidłowe obliczenie pojemności układu wydechowego przez firmę, która budowała układ wydechowy wraz klapą sterowaną na pilota. Konsekwencją było ciśnienie zwrotne, które na otwartej klapie generowało okolice 150-200mbar a na zamkniętej ponad 700mbar. Na zamkniętej klapie nie było szans żeby to auto prawidłowo wystroić.
Po wyeliminowaniu problemów można było finalnie dokończyć strojenie.
-diagnostyka dynamiczna i hamownia obcego programu
-odczyt sterownika silnika
-powrót do oryginału
-diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
-wykrycie problemu z ciśnieniem doładowania (załamanie rzeczywistego ciśnienia przez nieprawidłowe wyłączenie filtra GPF!)
-wyłączenie filtra GPF oraz decat
-wykrycie problemu ciśnienia zwrotnego
-ponowna diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
-modyfikacja wybranych parametrów programu w celu zwiększenia mocy
-kolejne programowanie sterownika silnika
-kilka korekt i finalna diagnostyka z pomiarem na hamowni
Seria: 306KM 450Nm
Pomiar serii: 305KM 468Nm
Po modyfikacji: 324KM 501Nm
Zostaw komentarz