Regeneracja klap kolektorów ssących oraz jego sterowania. Często spotykane awarie klap w jednostkach grupy VAG FSI oraz VANOS’y w BMW. Pełna regeneracja oraz czyszczenie nagarów w dolotach oraz kanałach głowicy. Nieprawidłowe działanie klap oraz vanos’a jest przyczyną spadku mocy i momentu obrotowego w dolnej partii obrotów.
– regeneracja klap oraz naprawa sterowania ( V10 5.2 – V8 4.2 – 1.8/2.0 TFSI/TSI )
– naprawa i wymiana uszkodzonych klap oraz osi 2.0TDI
– usuwanie klap mechanicznie i elektronicznie przy zaawansowanych modyfikacjach
– regeneracja VANOS’a
– czyszczenie nagaru w kolektorach i głowicach
– usuwanie oraz zaślepianie EGR mechaniczne i elektroniczne
Test działania klap kolektora Audi 5.2 V10 S6 S8
Porównanie zakresu momentu obrotowego w silniku V10 z usuniętymi klapami oraz zregenerowanym kolektorem. Maksymalne wartości nie są duże, ale w dolnym zakresie obrotów witać ogromną różnicę. Auto zdecydowanie jest bardziej elastyczne i zużywa mniej paliwa.
W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI tworzy się nagar na zaworach ssących oraz w kanałach dolotowych. To często skutkuje spadkiem mocy.
Zestaw naprawczy grupy VAG 2.0/2.7/3.0-4,2TDI VW Audi Seat Skoda.
Vanos to system zmiennej fazy rozrządu w samochodach BMW i nie tylko. Sterowanie ciśnieniem oleju poprzez elektrozawory spotykane w grupie VAG i wielu innych. Niepoprawne działanie objawia się ograniczaniem mocy oraz bardzo dużym spadkiem momentu obrotowego w dolnej partii obrotów. Wykres obrazuje skutki nieprawidłowego działania.
Test działania VANOS
Przykład Audi S4 B6 4.2V8 BBK – brak sterowania klapami w kolektorze ssącym. Maksymalne wartości nie są duże, ale środkowy zakres obrotów jest wyraźnie odczuwalny.