Budowa układów dolotowych ze stali kwasoodpornej i aluminium. Indywidualna budowa każdego układu dolotowego oraz montaż układów dedykowanych. Możliwa budowa układu dolotowego nawet w samochodach, w których jest bardzo mało miejsca na dodatkową/większą chłodnicę.
– montaż wydajniejszych intercooer’ów dedykowanych oraz custom’owych
– budowa kompletnego orurowania do układu dolotowego silnika
– TIP (rury ssące do turbo) dedykowane i custom’owe
– modyfikacja kolektorów ssących oraz wykonanie indywidualnych
– wydajniejsze przepustnice
– zamienniki klap gaszących/EGR w TDI
Montaż dedykowanych układów dolotowych o dużo większej wydajności.
W wielu przypadkach elementy z najmocniejszych wersji silnikowych idealnie nadają się modyfikacji wersji słabszych.
Różnica jest widoczna gołym okiem. Przykład zastosowania układu dolotowego z mocniejszej wersji silnikowej.
Dedykowany intercooler dla platformy PQ35 (A3 8P, Golf MK5, Leon II, Altea, Touran) dla każdej wersji silnikowej z doładowaniem TDI/TSI/TFSI.
Fabryczny rdzeń 617x407x45mm
Dedykowany rdzeń 600x440x55mm
Poniżej wykres z porównania wydajności intercooler’a.
Indywidualne jeszcze bardziej wydajne intercooler’y.
Montujemy duże intercooler’y w oryginalnych zderzakach i zmieniamy kolor na czarny. Nie zdradza to, że auto może dysponować większą mocą.
Dodatkowo modyfikujemy też chłodnice tak aby w pełni wykorzystać wydajność rdzenia.

Wydajniejszy intercooler wraz z orurowaniem poprawia osiągi i sprawność przez co uzyskujemy:
– większa moc
– większy zakres i wartość momentu obrotowego

– dłuższe utrzymanie sprawności
Na wykresach widać jak zmienia się zakres momentu i mocy. W niektórych przypadkach maksymalne wartości zmieniają się symbolicznie, ale zakres w jakim poprawia się sprawność jest wyraźnie odczuwalna.
Pozostałe realizacje.
Porównanie parametrów po zastąpieniu fabrycznych dwóch intercooler’ów jednym frontowym. Rozmiar rdzenia 550x230x65mm. Parametry maksymalne nie są znaczne ze względu na różnicę temperatur podczas pomiarów.
To doskonały przykład jak montaż takiego intercooler’a poprawia utrzymanie sprawności przy wysokich temperaturach.