BMW F10 535i N55 (306KM) 332KM 449Nm – chip tuning silnika i skrzyni biegów

Auto w serii lekko poniżej deklarowanych wartości. Biorąc pod uwagę 230 000 km w benzynie i dawno nie zaglądane od strony technicznej to wynik jest całkowicie normalny. W górnej partii obrotów był problem ze znalezieniem idealnego kompromisu pomiędzy odczuwalnym przyrostem mocy a jednocześnie nie obcinaniem jej przez zbyt wysoką temperaturę w dolocie (do nawet 90 stopni przy 31 na zewnątrz). Ostatecznie mamy +45KM i biorąc pod uwagę chwilowy uskok na momencie obrotowym po modyfikacji (w okolicach 3500 obrotów widoczne dokładnie na wykresie) jest też +70Nm.
Zmodyfikowany został również program skrzyni biegów. W tej wersji oprogramowania ogranicznik w skrzyni mimo modyfikacji programu silnika ograniczał prawie do serii wartości mocy i momentu tylko na jednym biegu.

-diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
-odczyt programu sterownika silnika ECU
-odczyt programu sterownika skrzyni biegów TCU
-modyfikacja wybranych parametrów obu programów
-programowanie obu sterowników zmodyfikowaną zawartością
-diagnostyka dynamiczna i sprawdzenie mocy

Seria: 306KM 400Nm
Pomiar serii: 287KM 370Nm
Po modyfikacji: 332KM 449Nm

Pozostałe realizacje BMW