Audi SQ7 II 4.0TDI CZAC (435KM) 483KM 925Nm – serwis, łańcuch rozrządu, chip tuning silnika i skrzyni

Auto przyjechało na wymianę rozrządu oraz czyszczenie nagaru. Po diagnostyce dynamicznej nie można było stwierdzić żadnych nieprawidłowości. Po wymontowaniu silnika i rozebraniu osprzętu okazało się jednak, że jest kilka problemów które należy wyeliminować.

Na lewej głowicy był wypłukany kanał wlotowy do głowicy. Po próbie szczelności okazało się, że jest mały przedmuch, ale w obie strony co wskazuje na uszkodzony uszczelniacz zaworowy i brak pełnej szczelności na zaworze.
Próbę taką wykonaliśmy na wszystkich zaworach i obu głowicach. Na drugiej głowicy problem dopiero się zaczynał. Zaglądając do turbosprężarek również ukazał się widok uszkodzonego koła kompresji głównej turbiny spalinowej.
Często spotykamy uszkodzone koła kompresji w tych silnikach ze względu na pozornie prostą wymianę filtrów powietrza.

Zakres serwisu:
-wymiana rozrządu (komplet ze wszystkimi śrubami i osiami ślizgów)
-wymiana napędu pompy oleju (łańcuch, ślizgi, śruby i osie)
-wymiana głównej pompy wody (zestaw z nowym kołem zębatym napędzającym)
-zastosowanie nowych uszczelnień pokryw zaworów, tulejek uszczelniających, uszczelniaczy wtryskiwaczy
-uszczelniacz wału przód oraz tył
-zastosowanie wszystkich uszczelnień wtryskiwaczy (podkładki, o ringi, o ringi przelewów)
-regeneracja głównej turbosprężarki spalinowej
-regeneracja głowic L P (uszczelnienia ASO śruby zgodnie z technologii nowe ASO)
-wymiana uszkodzonego zaworu ssącego w lewej głowicy
-wymiana hydro popychaczy
-wymiana wszystkich świec żarowych
-nowe uszczelnienia turbo (zasilanie, część wydechowa)
-czyszczenie nagaru z układu dolotowego, kanałów w głowicach (wszystkie uszczelnienia układu dolotowego)
-czyszczenie nagaru z kolektorów ssących oraz klap wirowych
-wymiana filtrów (powietrza 1szt., paliwa, kabinowy, oleju)
-olej silnikowy LM
-nowy płyn chłodniczy
-diagnostyka dynamiczna przed i po serwisie

Od strony elektronicznej:
-diagnostyka dynamiczna
-odczyt zawartości pamięci sterownika silnika i skrzyni biegów
-przygotowanie obu programów
-usunięcie układu SCR AdBlue
-usunięcie systemu StartStop
-podniesienie ciśnienia oleju silnikowego
-skrócenie czasu zmiany biegów
-podwyższenie punktów zmiany biegów
-zwiększenie mocy
-korekta, ostateczna diagnostyka dynamiczna i hamownia

Seria: 435KM 900Nm
Pomiar serii: 429KM 844Nm
Po modyfikacji: 483KM 925Nm

Pozostałe realizacje Audi