Jednostki FSI grupy VAG wolnossące o pojemności 4.2, 5.2 oraz 6.0 w większości przypadków nie trzymają mocy. Nie ma reguł dotyczących spadków, a sięgają one do nawet 30% mocy i momentu obrotowego. Spowodowane wieloma czynnikami jak nagar, świece, błędna praca klap, zbyt niskie ciśnienie na cylindrach itd. Również w pełni sprawne jednostki mogą mieć przypadłość braku fabrycznie deklarowanej mocy.
W skrócie:
– rozebranie i regeneracja kolektora ssącego od podstaw
– czyszczenie kanałów
– modyfikacja programu sterującego silnikiem w celu zwiększenia mocy
Mimo niskiego przyrostu wartości mocy i momentu obrotowego jak w każdym 4.2, 5.2 i 6.0FSI to zakres przyrostu powoduje, że w praktyce jest on odczuwalny w całym zakresie obrotów. Dodatkowo po zregenerowaniu klap i po modyfikacji programu można zauważyć zmianę w charakterystyce dźwięku dobiegającego z układu wydechowego.
Pomiar serii: 351KM 455Nm
Pomiar po serwisie: 373KM 454Nm
Pomiar po modyfikacji programu: 393KM 475Nm
Pozostałe realizacje Audi
Zostaw komentarz