Audi S3 8Y 2.0TSI DNFB (310KM) 514KM 638Nm – modyfikacje STAGE 3
Samochód po modyfikacjach mechanicznych oraz elektronicznych STAGE3. W skład modyfikacji wchodzą wydajniejszy układ doładowania, chłodzący, dolotowy, wydechowy i hamulcowy.
Montaż wydajniejszej turbosprężarki Garrett PoweMax i kilku innych czynności. Zamontowaliśmy dodatkową zewnętrzną chłodnicę oleju silnika, wykonaliśmy indywidualny zestaw dla tego samochodu. Wypozażyliśmy go w dodatkową chłodnicę DSG, której fabrycznie Audi S3 8Y nie posiada.
Również z chłodzenia dodatkowego zastąpiono fabryczną chłodnicę boczną wydajniejszą chłodnicą firmy AIRTEC. Z układu zapłonowego wydajniejsze cewki + zimniejsze świece zapłonowe. Po za sprawami związanymi z silnikiem oraz osprzętem dołożyliśmy do układu hamulcowego kierownice Audi Sport i tarcze kotwiczne z RS. Ponadto odwiercone zostały zaklejone otwory w tarczach hamulcowych
Strojenie silnika i skrzyni biegów pod zmiany techniczne. Strojenie na paliwie 98.
Modyfikacje od strony mechanicznej to:
– turbo Garrett PowerMax EVO4 GT2563
– wydajniejszy intercooler Wagner
– usunięcie filtra cząstek stałych GPF
– downpipe 3” z termoizolacją
– sportowy katalizator WagnerTuning EURO6 100CPSI
– catback Hofman Customs
– łapacz/dolot powietrza carbon do88
– sylikon + kolanko RacingLine
– układ hamulcowy (RS3 8Y przód, tył 356mm S7 C7)
– montaż dodatkowej chłodnicy DSG
– montaż zewnętrznej chłodnicy oleju silnika
– cewki Racingline
– zimniejsze świece
– wydajniejsza chłodnica wody dodatkowa Airtec
– zmiana felg na OZ
– montaż kierownic powietrza AUDI sport + tarcze kotwiczne RS3
Modyfikacje od strony elektronicznej to:
– diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
– odczyt programu sterownika silnika
– odczyt programu sterownika skrzyni biegów
– chip tuning silnika i skrzyni biegów, czyli modyfikacje wybranych parametrów obu programów pod zmiany techniczne
– usunięcie filtra cząstek stałych GPF i obsługi katalizatora ze względu na montaż sportowego
– programowanie obu sterowników i wstępne testy
– wielokrotne korekty i pomiary parametrów na drodze i na hamowni
Dodatkowo:
– wymiana oleju w Haldex oraz w silniku
– zdjęcie ogranicznika prędkości Vmax
– wyłączenie funkcji Start Stop
Samochód był modyfikowany w dwóch etapach. Film z poprzednich modyfikacji jeszcze na etapie STAGE2.
Zostaw komentarz