Audi A6 C8 50TDI STAGE 2 336KM 697Nm 3.0TDI 286KM DDVB
Temat, który jest przykładem że nie zawsze STAGE 2 ma owocne rezultaty. Zakres jaki był do wykonania to zrobienie porządku z chłodnicami ponieważ auto pochodzi z rejonu nadmorskiego więc było wiadomo, że chłodnice będą zabite piaskiem pochodzącym z plaży.
Po za wymianą chłodnic na nowe zastosowano intercooler WAGNER TUNING dla poprawienia wydajności. Wykonano czyszczenie nagaru, serwis olejowy silnika, skrzyni biegów oraz tylnego mostu aktywnego, który posiada 2 oleje MTF oraz ATF. Po diagnostyce dynamicznej i pomiarze mocy okazało się, że auto jest już po programie.
Silnik generował 304KM 680Nm. Przywróciliśmy fabryczny program w celu weryfikacji fabrycznych parametrów oraz czy trzyma parametry fabryczne (na starych chłodnicach). W serii silnik wygenerował 278KM 619Nm.Po zabiegach serwisowych, zamontowanym intercooler’rze i fabrycznym programie auto wygenerowało 287KM 620Nm.
Po odpowiednim przygotowaniu auta, strojeniu i wielu korektach nie udało się uzyskać zadowalających efektów na co ma wpływ wiele czynników. Mimo niewysokich parametrów uzyskaliśmy zatem bardzo odczuwalny zakres mocy i momentu, który powoduje w odczuciach przyjemność z jazdy. To jest bardzo dobry przykład, że głównie zakresem a nie maksymalnymi wartościami się jeździ.
Przede wszystkim auto miało być całkowicie bezdymne jak każde, które modyfikujemy. Nigdy nie rozciągamy na siłę czasu trwania wtrysku co wielu tunerów robi żeby poprawić maksymalne wartości kosztem problemów filtra DPF w przyszłości lub zadymieniem jeżeli DPFa już nie ma. Każdy egzemplarz jest inny (osprzęt i silnik zużywa się w różnym stopniu w zależności od eksploatacji i przebiegu) trzeba do niego podejść indywidualnie.
Zazwyczaj te silniki generują około 330KM 700Nm po samym STAGE 1, a z małym przebiegiem i wyczyszczonym nagarem 340-350KM i ponad 700Nm. Uzależnione jest to od stanu osprzętu czy przebiegu. Wiele osób może doznać rozczarowania patrząc na zakres prac i wynik końcowy. Warto zwrócić uwagę, że jest wiele egzemplarzy, które w serii generują już o około +20KM co często przekłada się na efekt po programie. Większość firm pokazuje bardzo duże przyrosty względem serii a my pokazujemy że 1/10 aut trafia się takich, których wynikiem nikt nie będzie chciał się pochwalić.
Masz pytania, chcesz zrobić modyfikację i dowiedzieć się więcej krok po kroku co zrobić w swoim samochodzie zadzwoń lub napisz.
Od strony mechanicznej:
-wymiana chłodnicy klimatyzacji
-wymiana chłodnicy wody
-wymiana intercoolera na WAGNER TUNING
-swap hamulców przód Audi E-tron 400mm
-swap hamulców tył SQ7 350mm
-czyszczenie nagaru z układu dolotowego
-serwis olejowy skrzyni
-serwis olejowy silnika
-serwis olejowy tylnego mostu MTF ATF
Od strony elektronicznej:
Chip tuning silnika:
-modyfikacja programu w celu maksymalnego podniesienia osiągów z zachowaniem marginesu bezpieczeństwa i bez jakiegokolwiek dymu
-wyłączenie systemu SCR AdBlue
-wyłączenie obsługi filtra DPF
-wyłączenie zaworu EGR
-zdjęcie ogranicznika prędkości Vmax
-wyłączenie funkcji Start Stop
-redukcja opóźnienia tzw. laga
Chip tuning skrzyni biegów:
-podniesienie punktów zmiany biegów
-odblokowanie momentu obrotowego
-skrócenie czasu zmiany biegów
Seria: 286KM 620Nm
Pomiar serii przed serwisem: 278KM 619Nm
Pomiar serii po serwisie: 287KM 620Nm
Po modyfikacjach: 336KM 697Nm
Pozostałe realizacje Audi


















































































Zostaw komentarz