Audi A6 C8 50TDI 3.0d DDVA (286KM) 376KM 886Nm – modyfikacje STAGE 2
Samochód trafił do nas po modyfikacjach mechanicznych wykonanych przez właściciela i po strojeniu w innej firmie z zagranicy. Zagraniczny tuner wypuścił samochód bez dokładnej diagnozy po modyfikacji, auto było tylko na hamowni, bez diagnostyki. Skutkiem tego było uszkodzenie turbosprężarki po przejechaniu bardzo krótkiego dystansu. Stało się tak przez bardzo duże przeładowanie, które spowodowane było przeróbkami mechanicznymi. W samochodzie zastosowaliśmy kilka swoich rozwiązań dzięki którym pozbyliśmy się problemu przeładowania, na końcu montując poprawioną turbosprężarkę hybrydową na bazie S6 C8.
Kolejnym etapem było strojenie, samo przygotowanie programu zajęło cały dzień. Przecieraliśmy szlaki w tym nowym modelu dlatego czasochłonne strojenie przysporzyło sporo kłopotów między innymi ze względu na ograniczniki doładowania. Finalnie udało się je odnaleźć i zdjąć tak aby w pełni wykorzystać potencjał turbiny i sprawić aby wartości mocy i momentu były zbliżone do oryginalnego S6 C8 po programie.
Modyfikacje wykonane przez właściciela:
– większy intercooler
– turbo hybrydowe
– przeróbka układu wydechowego z usunięciem ekologii
Modyfikacje wykonane przez nas:
– poprawa downpipe-a
– poprawa układu wydechowego
– wymiana uszkodzonej turbosprężarki hybrydowej
– wyeliminowanie problemu z przeładowywaniem
– montaż innej turbosprężarki hybrydowej poprawionej (na bazie S6 C8)
– kilkutygodniowe strojenie silnika i skrzyni biegów
Od strony elektronicznej:
– strojenie silnika, ustawienie parametrów zbliżonych do S6 C8 TDI po modyfikacji
– usunięcie DPF i układu Adblue SCR
– strojenie skrzyni biegów
– skrócenie czasu zmiany biegów, podniesienie ograniczników momentu, przeniesienie punktów zmiany biegów na trochę wyższe obroty
Seria: 286KM 620Nm
Pomiar serii: 294KM 639Nm
Po modyfikacjach: 376KM 886Nm
Pozostałe realizacje Audi
Zostaw komentarz