Audi A6 C7 Quattro Tiptronic 3.0BiTDI CGQB (313KM) 362KM 757Nm – rozrząd, chip tuning silnika

Przy pierwszej wizycie w aucie został przeprowadzony standardowy chip tuning, który dopiero po kilku korektach wygenerował w miarę satysfakcjonujący wynik i odczuwalną wyraźną zmianę. Wtedy fabryczna moc 308KM wzrosła do 343KM i moment obrotowy z 630Nm na 738Nm. Nie było szans na więcej mocy ze względów bezpieczeństwa (ograniczenia temperaturowe). Ponieważ silnik wymagał dużego serwisu sprawdziliśmy oczywiście moc również po pracach serwisowych (pomiar w tych samych warunkach temperaturowych). W tym momencie mamy najlepszy przykład i jednocześnie dowód na to, że silnik nie jest równy silnikowi. Jak bardzo potrzebne są rzetelne pomiary mocy i momentu. Jak różne są wyniki w zależności od stopnia zużycia silnika i dbania o niego. Prace serwisowe były bardzo obszerne ale pokazują jak różne mogą być wyniki na tym samym ustawieniu parametrów w programie i w tym samym silniku. Dodajemy wykres obrazujący zmiany przed i po pracach serwisowych na tych samych ustawieniach z 343KM na 362KM i z 738Nm na 757Nm. Co najważniejsze w szerokim zakresie i dłużej utrzymujący się moment obrotowy. Analizując wykres to oznacza maksymalną różnicę wartości momentu 20Nm przy 2500obr, ale przy 2000obr czy też przy 3500obr różnica ta to już 40Nm!

Zakres serwisu:
– wymiana kompletnego rozrządu
– wymiana uszczelnień między głowicami (chłodnica oleju + króćce)
– wymiana elementów plastikowych między głowicami
– wymiana łożysk alternatora oraz sprzęgła jednokierunkowego
– obsługa układu paliwowego (wymiana nakrętki wtryskiwacza)
– frezowanie gniazda wtryskiwacza 3 cylindra
– wymiana uszczelnień przodu silnika
– wymiana koła pasowego oraz elementów napędu pasowego
– wymiana pompy wody
– czyszczenie nagaru z układu dolotowego + komplet uszczelnień
– czyszczenie filtra DPF
– czyszczenie chłodnicy spalin + EGR
– wymiana czujnika ciśnienia układu wydechowego
– obsługa automatycznej skrzyni biegów + płukanie zestaw ZF
– zastosowanie wszystkich koniecznych uszczelnień silnika i osprzętu
– kompletny serwis olejowy + wszystkie filtry oraz płyn chłodniczy

Modyfikacja elektroniczna:
-diagnostyka dynamiczna i hamownia serii
-odczyt programu sterownika silnika ECU
-modyfikacja wybranych parametrów
-programowanie sterownika zmodyfikowaną zawartością
-kilka korekt programu w poszukiwaniu mocy
-finalna diagnostyka dynamiczna i sprawdzenie mocy
-ponowna diagnostyka dynamiczna i sprawdzenie mocy po dużym serwisie
Seria: 313KM 650Nm
Pomiar serii: 308KM 630Nm
Po modyfikacji: 343KM 738Nm
Po modyfikacji i pracach serwisowych: 362KM 757Nm

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.

Pozostałe realizacje Audi