Audi A4 B7 Quattro 3.0TDI ASB (233KM) CDUC (245KM) 303KM 608Nm – wymiana silnika, chip tuning silnika i skrzyni

Audi trafiło do nas z zerwanym głównym łańcuchem. Skutki awarii okazały się dość kosztowne, dlatego właściciel podjął decyzję o SWAP’ie na nowszą generację. Co prawda dużo pracy, strojenia i zabiegów poszło by sfinalizować pracę. Mimo fabrycznych intercooler’ów i tylko DP 3” wynik(bez dymny) okazał się owocny. 300KM+ oraz 600Nm+. Moment obrotowy celowo poprowadzony ze względu na skrzynię fabryczną TipTronic 6HP19.

Wymiana – adaptacja silnika 3.0TDI V6 na nowszy konstrukcyjnie. Wymiana jednostki I generacji (4 łańcuchy rozrządu) ASB na generację nowszą (2 łańcuchy rozrządu) CDU. Taki zabieg wymaga sporej ilości przeróbek, który daje korzyści na przyszłość. Silnik został sparowany z fabryczną skrzynią automatyczną Tiptronic i napędem Quattro.
– wymiana silnika z 3.0TDI ASB 233KM na nowszy 3.0TDI CDUC 245KM
– modyfikacja programu sterującego silnikiem
– DownPipe 3”
– DPF, EGR i klapy kolektora off
– zdjęcie ogranicznika 5go biegu (automat)
Wynik finalny: 303KM 608Nm

Pozostałe realizacje Audi